Πέμπτη, 9 Μαρτίου 2017

Βιωματικό Σεμινάριο

«Παίζω, παίζουμε;;»,
ένα τετράωρο βιωματικό σεμινάριο ψυχολογίας, παιδαγωγικής θεάτρου και δημιουργικού παιχνιδιού στη Fabrica.
το Σάββατο 8 Απριλίου από τις 15.00 ως τις 19.00 μ.μ. 

«Ένα παιδί μπορεί να διδάξει σε έναν ενήλικο τρία πράγματα: να είναι ευτυχισμένος χωρίς ιδιαίτερο λόγο, να είναι πάντα απασχολημένος με κάτι και να ξέρει να απαιτεί με όλη του τη δύναμη αυτό που θέλει», Paulo Coelho. Από τις παραστάσεις των αρχαίων αγγείων , τα παιχνίδια ρυθμού και τη παντομίμα της προϊστορικής εποχής ως τα παιδικά παιχνίδια του Bruegel και τα ψηφιακά παιχνίδια της πόλης του σήμερα, το παιχνίδι κατέχει τον δικό του κυρίαρχο ρόλο στη ζωή των μικρών, γιατί όχι και των μεγάλων;

Παιχνίδι-α, παις, παίγνιον, παί-ζω. Τι λες, παίζουμε;

Το σεμινάριο χωρίζεται σε δύο μέρη: α) η προσέγγιση της ψυχολογίας γύρω από το παιχνίδι, ψυχολογικές θεωρίες, β) βιωματικό εργαστήριο παιχνιδιού. Θα παίξουμε μαζί παιχνίδια βρεφικής ηλικίας, αισθησιοκινητικά παιχνίδια, παιχνίδια ρόλων, παιχνίδια κανόνων, παιχνίδια κινητικότητας, διαχείρισης κρίσεων και συναισθηματικής νοημοσύνης, Θα αξιοποιήσουμε τη δημιουργική μας ικανότητα να επινοούμε παιχνίδια και θα επιδοθούμε στο συμβολικό παιχνίδι.

Tι είναι το παιχνίδι; Γιατί χρειαζόμαστε το παιχνίδι; Ποιος ο ρόλος του στα στάδια εξέλιξης και στη ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του ατόμου; Ηλιακά στάδια και φάσεις εξέλιξης του παιχνιδιού. Ποια είναι τα είδη παιχνιδιού; Παιχνίδια για την ανάπτυξη του συναισθηματικού κόσμου, ένταξη του παιδιού στην ομάδα, στην αποδοχή της διαφορετικότητας και στη δημιουργική μας ικανότητα να επινοούμε παιχνίδια. Το ελεύθερο παιχνίδι, το μοναχικό παιχνίδι, το παιχνίδι του θεατή, το παράλληλο παιχνίδι, το συντροφικό παιχνίδι, το συνεργατικό παιχνίδι.

Παιχνίδι, η αυθόρμητη και ενδιαφέρουσα δραστηριότητα των παιδιών που έχει ως στόχο την συναισθηματική τους ευχαρίστηση. Το παιδί παίζοντας ανακαλύπτει , αποκτά αντίληψη και αίσθηση του σώματός του, οξύνει την κρίση του, εξερευνά τον κόσμο. «Kάποιος θα μπορούσε να πει ότι το παιχνίδι είναι η παρακινούμενη από τον εαυτό εξάσκηση των ικανοτήτων εκείνων που είναι απαραίτητες για τη ζωή» (P. Gray). Μια ανάγκη που ξεκινά από την βρεφική ηλικία και ένα μέσο προετοιμασίας για τις μετέπειτα σημαντικές δραστηριότητες της ζωής του. Η επιθυμία και η ικανότητα του ανθρώπου για παιχνίδι δεν μειώνεται ακόμα και όταν ωριμάσει. Ο Stanley Hall θα πει πως πρόκειται για μια αναπτυξιακή φάση του ανθρώπου από την οποία έχει διέλθει το είδος στην εξελικτική του πορεία, ο Vygotsky θα θεωρήσει ότι το παιχνίδι είναι η κύρια πηγή ανάπτυξης, ο Freud θα υποστηρίξει ότι το παιχνίδι «απηχεί τις προσπάθειες του παιδιού να συμφιλιωθεί με τα συγκινησιακά του βιώματα» κ.α. Η σχολή Montessori πάλι, θα υποστηρίξει το παιχνίδι ως «η δουλειά των παιδιών».
Εσύ θα παίξεις μαζί μας;

Το σεμινάριο απευθύνεται σε παιδαγωγούς, φοιτητές, εικαστικούς, θεατρολόγους , εμψυχωτές κ.α.

Εισηγητές: Νένα Γεωργιάδου ψυχολόγος, συγγραφέας, εισηγήτρια σεμιναρίων.
Δήμητρα Νικολοπούλου: θεατρική παιδαγωγός, εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού/ ιστορικός τέχνης, επικοινωνιολόγος.

Μια πρώτη γνωριμία...

Η Νένα Γεωργιάδου είναι επαγγελματίας ψυχολόγος, ενεργό μέλος του Πανελλήνιου Ψυχολογικού Συλλόγου (www.psy.gr). Ζει και εργάζεται στην Αθήνα όπου διατηρεί γραφείο ψυχολόγου. Η συγγραφέας, εκτός των άλλων, έχει διδάξει τα μαθήματα "Επικοινωνία" και "Πειθώ" στη Σιβιτανίδειο Σχολή. Επίσης, είναι εισηγήτρια και σε επιμορφωτικά σεμινάρια με θέματα ψυχολογίας - παιδοψυχολογίας. Η ίδια έχει γρ'αψει τα εξής βιβλία: (2016) Θεραπευτικά παραμύθια - Δημιουργική απασχόληση, (2015) Θεραπευτικά παραμύθια. Δημιουργική απασχόληση, (2015) Ξεχωριστά παραμύθια, δημιουργικές κατασκευές, (2014) Διαδραστικά παραμύθια με θεραπευτικές δραστηριότητες, (2014) Εγώ και η... αυτοπεποίθησή μου, (2014) Σχολικά θεατρικά, (2013) Θεραπευτικές δραστηριότητες, (2012) Θεραπευτικά παιχνίδια, (2012)Θεραπευτικά παραμύθια, (2012) Θεραπευτική διατροφή,
(2012) Ο άνθρωπος με τα μαγικά γυαλιά, (2011) Παιδιά γονείς κι αυτοπεποίθηση, (2010) Παραμύθια για καληνύχτα, (2010) Το αυγό του Σίλα (2010) Το ντροπαλό χταπόδι, (2008) Παιδιά γονείς και διαζύγιο, (2006) Αντιμετωπίστε το άγχος, (2005) Παιδιά γονείς κι αυτοπεποίθηση, Οξυγόνο,(2005) Τα μυστικά της επικοινωνίας, εκδ. Οξυγόνο.

Η Δήμητρα Νικολοπούλου είναι ένα ψάρι που φορά πολύχρωμα παπουτσια, ενώ όταν βρέχει κρατά ομπρέλες με θέα στον ουρανό. Απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ, σπούδασε έπειτα Ιστορία και Αρχαιολογία στη Φιλοσοφική και είναι απόφοιτος του τμήματος Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών. Παράλληλα σπούδασε θέατρο και έχει παρακολουθήσει μαθήματα θεάτρου σε Ελλάδα και εξωτερικό (Εξ Αρχής, London International School of Performing Arts/ Λονδίνο, Μethod Acting Center/ Paris, La Fabrique, Duende School of Ensemble Physical Theatre κ.α.) και Παιδαγωγική Θεάτρου στο 3τες εργαστήρι του Θεάτρου της Ημέρας. το τελευταίο διάστημα σπουδάζει Θεατρική Αγωγή στο ΚΕΚ του ΕΚΠΑ.
Σε εικαστικό επίπεδο, έχει λάβει μαθήματα δημιουργίας μαριονέτας, κατασκευής κούκλας, δημιουργίας θεατρικής μάσκας & σεμινάρια καλλιτεχνικών κατασκευών. Η ίδια χαλαρώνει δημιουργώντας κοσμήματα.
Είναι σταθερή συνεργάτης του Θεάτρου της Ημέρας, ενώ τα τελευταία δύο χρόνια διδάσκει στο Εθνικό Θέατρο στα εργαστήρια θεατρικού παιχνιδιού για παιδιά και ενήλικες. Τα τελευταία χρόνια παίζει σε παιδικές παραστάσειςμ ενώ σκηνοθετεί παραστάσεις/ σκηνικές δράσεις. Συνεργάζεται με καλλιτεχνικούς χώρους, θεατρικές εταιρείες, Ωδεία, Μουσικές Σχολές, θεατρικές ομάδες, δημόσια και ιδιωτικά σχολεία κ.α. Την ίδια στιγμή συντονίζει σταθερές ομάδες θεατρικού παιχνιδιού, εικαστικού παιχνιδιού, θεατρικές ομάδες & ομάδες βιωματικής έκφρασης παιδιών/ ενηλίκων. Από το 2012 σχεδιάζει μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα που εκτελούνται από ιδιωτικούς φορείς, ενώ το 2014 ξεκίνησε η συνεργασία της με τις εκδόσεις Μεταίχμιο στην παρουσίαση και τα βιωματικά εργαστήρια βιβλίων.

Κόστος συμμετοχής: 30 ευρώ, χορηγείται ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ.

Δηλώσεις συμμετοχής στα τηλέφωνα 6972581445, 6973372169 & dimitra_nk@hotmail.com έως και την 1η Απριλίου 2017.